OGÓLNE
1.1. Użytkownicy strony, czyli, w zdecydowanej
większości przypadków, użytkownicy bloga zobowiązani są do przestrzegania
regulaminu. Jego nieznajomość nie zwalnia z jego przestrzegania.
1.2.
Administracja zobowiązuje się do informowania użytkowników o zmianach w
regulaminie (merytorycznych, na ewentualne wstawienie przecinka nie będziemy was
wołać). Informacje takie pojawiać się będą na serwerze discordowym bloga oraz w
comiesięcznych podsumowaniach.
1.3. Administracja składa się z
ludzi, a errare humanum est. Jesteśmy otwarci na kulturalną dyskusje, na
kulturalne prośby i na kulturalne odwołania do naszych decyzji. Powołując się na
wyżej wymienioną sentencję – członkowie bloga to też ludzie. Jesteśmy więc
wyrozumiali.
1.4. Blogi nigdy nie będą i nie były poważnym biznesem.
To przede wszystkim zabawa, która ma nam wszystkim sprawiać frajdę. To główna
zasada, którą się kierujemy przy rozwiązywaniu problemów.
1.5.
Podstawą działania bloga jest dobra atmosfera, dlatego też prosi się o
załatwianie prywatnych, mniej przyjemnych waśni w swoim własnym zakresie.
1.6. Przyszli członkowie bloga zobowiązani są do zapoznania się z
zakładkami Fabuła oraz Dla autorów. Ułatwi to wprowadzenie się w historię
odgrywaną na blogu, a trzymanie się jej jest kolejną z podstaw działania bloga.
KARTY POSTACI
2.1. Członkowie mają udostępnione dwie
możliwości wstawienia swojej karty postaci – albo poprzez wysłanie wypełnionego
wcześniej formularzu (który znajdą w zakładce Zapisy), albo poprzez uzyskanie
autora na blogu i następnie wstawienia owej samodzielnie. Więcej informacji na
ten temat do znalezienia w wyżej wspomnianej zakładce.
2.2. By
uzyskać autora na blogu wystarczy zostawić swój mail w komentarzach w zakładce
Zapisy. Aktualne hasło: mirabelka. Uwaga! Osobom o problemach z interpunkcją i
ortografią rola autora będzie wycofywana – opowiadania w takich przypadkach
będzie wstawiać administracja.
2.3. Bez uzyskiwania zgody
administracji na blogu można posiadać dwie postacie. Na każdą kolejną należy
uzyskać zgodę.
2.4. Publikowane przez członków karty postaci powinny
być estetyczne. Prosimy o powstrzymywanie się w używaniu kolorów neonowych czy tych zdecydowanie gryzących się z szablonem.
2.5. Do karty postaci
należy dodać etykietę KP + imię nazwisko dodawanej postaci. W tytule nie trzeba
zaznaczać, że jest to karta postaci.
2.6. Przed opublikowaniem
postaci należy uzyskać zgodę – prosimy o zgłoszenie się do administratora, który
kartę postaci przejrzy, a następnie oceni, czy można ową opublikować.
2.7.
Uprzejmie prosi się o odejście od postaci wyidealizowanych, pozbawionych
wszelakich wad czy nadludzko potężnych.
2.8. Zezwalamy na
wprowadzanie zmian w kartach postaci – zmiana wyglądu, zredagowanie, dopisanie
kolejnych interesujących, ale niewpływających na postrzeganie oraz działanie
postaci, faktów, dodanie umiejętności czy relacji, które pojawiły się wraz z
rozwojem wątków. Nie należy całkowicie zmieniać charakteru czy przeszłości
swojego bohatera.
2.9. Chcąc zrezygnować z postaci autor może
napisać opowiadanie pożegnalne lub dodać ją do postaci NPC, gdy ta osiągnęła
"wystarczający" staż na blogu. Przymiotnik "wystarczający" jest tu użyty jako
subiektywny, każdy przypadek rozpatrywany jest więc indywidualnie.
2.10. Dodatki do kart postaci prosimy publikować w roku 2000 z etykietami KP + imię postaci.
ODPISY I WĄTKI
3.1. Minimalna długość jednego odpisu to
300 słów. Górny limit długości tekstu nie obowiązuje.
3.2. To, co
dzieje się w wątkach, zostaje w wątkach. Nie wyciągamy konfliktów, odstrzelonych
stóp czy dłoni do życia "pozafabularnego".
3.3. Prosimy członków o
prowadzenie komunikacji pomiędzy współautorami wątków – czy to na temat
sterowania cudzymi postaciami, czy to w kwestii długości odpisów. Na trwałe
okaleczanie, krzywdzenie i uśmiercanie cudzych postaci należy kategorycznie
uzyskać zgodę właściciela.
3.4. Odpisy do "ktosiów" są jak
najbardziej dozwolone.
3.5. Wątki skierowane do "ktosia" można
rezerwować, zostawiając komentarz pod odpisem rozpoczynającym. Zarezerwować
odpisu nie może osoba nieobecna. Rezerwacja traci ważność po dwóch tygodniach.
3.6. Odpisy o treści erotycznej czy wyjątkowo brutalnej należy
oznaczać dopiskiem [+18]. Gdyby były wątpliwości co do słuszności dodania
dopisku, zachęcamy do kontaktu z administracją. Prosimy jednak o powstrzymywanie
się od nadmiernej, sztucznej erotyki, kierując się zasadą "niektóre sytuacje
lepiej pozostawić wyobraźni".
3.6. A Administracja zastrzega sobie prawo do redagowania nielegalnych treści o charakterze seksualnym (gwałt, kazirodztwo, zoofilia czy nekrofilia) oraz poproszenia autora notki o wprowadzenie odpowiednich zmian. Prosi się o zdecydowane ograniczenie tego typu treści ze względu na ich wrażliwy charakter.
3.6. B Treści wrażliwe należy również oznaczyć na początku notki za pomocą TW (przykładowo: TW: gwałt), a sam tekst zwinąć za pomocą dodania opcji czytaj dalej.
3.7. Odpisy rozpoczynające wątki
tytułowane są jako Od ... . Odpisy kontynuujące wątki tytułuje się jako Od ...
cd. ... .
3.8. Wątki dwóch postaci oznaczone są etykietą postaci
odpisującej i drugą składającą się z imion postaci biorących udział w wątku.
Przykład, odpisuje Seba: Seba, Seba i Mateusz.
3.9. Wątki grupowe są
dozwolone. By taki prowadzić, należy uzyskać zgodę administracji.
3.10. Wątki grupowe posiadają tytuły.
URLOPY I
"ROZLICZANIE" Z ODPISÓW
4.1. Od członków wymaga się jednej notki
(odpis, indywidualne, zadanie, opowiadanie eventowe) miesięcznie na jedną
postać.
4.2. Aby uzyskać urlop, należy zgłosić się do administracji.
Prosimy o podanie szacowanej długości nieobecności (nie mniej niż dwa tygodnie,
nie więcej niż trzy miesiące). Urlopy na czas nieokreślony uznajemy jedynie w
wyjątkowych sytuacjach.
4.3. Zasada jednej notki na miesiąc nie
obowiązuje osób, które wróciły z urlopu lub mają zablokowane wątki, o ile osoba
wykazuje się aktywnością np. na discordowym serwerze. Każdy przypadek
rozpatrywany jest indywidualnie.
INDYWIDUALNE
5.1. Na
blogu istnieje możliwość pisania opowiadań indywidualnych.
5.2.
Minimalna długość opowiadania indywidualnego to 500 słów.
5.3.
Indywidualne należy zatytułować jako Od ... – tytuł indywidualnego oraz dodać
odpowiednie etykiety (imię nazwisko postaci + indywidualne).
MISTRZ
GRY I SYSTEM REPUTACJI
6.1. Na blogu działają dwa zależne od siebie
systemy – system mistrza gry i system reputacji. Oba używane są podczas eventów,
questów, wątków wieloosobowych oraz – dobrowolnie – podczas prowadzonych przez
członków bloga wątków dwuosobowych.
6.2. By mistrz gry wpływał na
wątki gracza należy umieścić o tym odpowiednią informację w notce autorskiej
znajdującej się na końcu karty postaci.
6.3. System reputacji to
punkty "moralności" każdego z bohaterów znajdujących się na blogu. Skala punktów
waha się od minus pięćdziesięciu do pięćdziesięciu.
6.4. Każdy
bohater startuje z punktami równymi zeru, chyba że historia, charakter oraz
zawarte w karcie postaci inne informacje wskazują, że należałoby ją obniżyć (np.
postać jest dosyć sławnym zbirem, okradła bank lub jest poszukiwana przez
mieszkańców jednego z miasteczek). Administracja w takim przypadku kontaktuje
się z autorem, informując go o ujemnych punktach na start. Vice versa, gdy tekst
karty postaci wskazuje na dobre uczynki.
6.5. Aktualny poziom
punktów reputacji konkretnych bohaterów jest utajniony i niedostępny dla
członków bloga, a informacje o ewentualnych zmianach w liczbach pojawiać się
będą w podsumowaniach miesiąca. Tylko na podstawie tych informacji można śledzić
aktualną ilość punktów bohatera.
6.6. Reputacja wpływa na odbiór
bohatera przez otoczenie – zbir o reputacji ujemnej może doczekać się listów
gończych rozwieszonych na tablicach ogłoszeniowych w miastach, większe skupiska
ludzi będą dla niego dosyć ryzykownymi miejscami. Osoba prawa za to uzyska w
takich miejscach pomoc i zostanie przyjęta z szeroko otwartymi ramionami
(jednak, czy aby na pewno nie znajdą się osoby, którym ktoś sprawiedliwy może
utrudniać działanie?), ale na odludziu może okazać się łakomym kąskiem dla
bandyckiej szajki. Utrudnienia te i ułatwienia odgrywają dosyć dużą rolę w
questach i eventach oraz, o ile autor się zgodził, w prowadzonych przez niego
wątkach dwuosobowych.
6.7. Punktacja dla reputacji jest utajniona.
Punkty obliczane są na podstawie zachowań postaci w wątkach, opowiadaniach
indywidualnych, questach, eventach i wszelakich innych tekstach, które mogą
ukazywać moralne decyzje postaci.
POMOCY! CO DALEJ?
Co
jeżeli odchodzę?
Twoja postać zostaje usunięta z zakładek, a ty
zostajesz wykreślony z listy autorów. Nie usuwamy jednak kart postaci i odpisów
z bloga. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, jeżeli wolisz, by te zniknęły z bloga –
napisz. Administracja cofnie ich publikację po uzgodnieniu tej kwestii.
Nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie
pytanie!
Skontaktuj się z administracją. Ta na pewno ci pomoże i
spróbuje rozwiązać twój problem.
POLITYKA
PRYWATNOŚCI
Dane kontaktowe członków bloga nie są udostępniane
osobom trzecim i służą administracji jedynie do ewentualnego kontaktu. Po
odejściu z bloga i wykreśleniu z listy autorów zostają one usunięte.
Ostatnia aktualizacja: 05.12.2021