Kolumna góra

Słuchy z Krainy
Aktualny rok: 1846

Na ulicach słychać szepty o wielkim wyścigu mającym ciągnąć się przez całą Krainę – za wygraną przewidywana jest gigantyczna suma pieniędzy, amnestia wszystkich przestępstw oraz zapewnienie bezpieczeństwa na okres roku. Co ambitniejsi już poszukują wierzchowców na ten morderczy wysiłek.

W Saint Thomas w niewyjaśnionych okolicznościach zniknął kolejny szeryf. Za każdą przydatną informację przewidziana jest nagroda.

Już niedługo w Jackburg: cyrk! Kobieta-guma, linoskoczkowie i najsilniejsi ludzie w całej Krainie. Przyjedzcie zobaczyć to na własne oczy.

Aktualnie poszukiwani są: Otelia Crippen
Dziękujemy za pomoc w schwytaniu Clide'a 'Smiley' Byersa. Aktualnie oczekuje na wyrok sądu.

Kraina

kliknij na mapkę, by zobaczyć ją w lepszej jakości
Linia przerywana to tory kolejowe. 
Na mapie jest skala oraz siatka (kwadracik to 12kmx12km).


Kraina

Rozległe tereny odkryte przez nowo przybyłych osadników przeszło sześćset lat temu i przez kolejne trzysta eksplorowane z dosyć dużą intensywnością – aż do odkrycia cyprnaitu, co zakończyło okres wielkich i odważnych poszukiwań. Ziemia raczej nieskora do pomocy żyjącej na nim istotom, choć też nie drakońska. Nie została nigdy podzielona na państwa i oficjalnie nie jest również podzielona na strefy wpływu (próbowano nieraz i próbuje się dalej). Na terenie całej Krainy używa się waluty zwanej orłami. Z powodów dosyć częstych przekrętów bankowych, w mniejszych miastach zdecydowanie milej widziany jest handel wymienny lub płatność samorodkami różnych metali. Dzięki rozwijającym się cały czas kolejom coraz łatwiej ją pokonywać, choć pociągiem nie dotrze się jeszcze w każde miejsce. 

POSZCZEGÓLNE OBSZARY KRAINY

• Bezkresy – najsurowszy z obszarów, praktycznie niezbadany i zdecydowanie niebezpieczny. Teren płaski, czasami przecięty ewentualnym wzniesieniem, pokryty kaktusami, niskimi trawami i krzakami o ostrych gałęziach. Niedoświadczeni powinni omijać ów szerokim łukiem, w ten sposób unikając spotkań z ewentualnymi szajkami bandyckimi. Przestrzeń wygnańców, przestępców i – zdecydowanie najbardziej szanowanych przez wszystkich mieszkańców Krainy – ludów natywnych, które doskonale radzą sobie z surowością natury oraz służą pomocą odważniejszym czy zdesperowanym, o ile ci nie są ewidentnym zagrożeniem. Raz na jakiś czas spotka się na nim opustoszały dom, czasami usłyszy się łamanie samotnej kości pod ciężarem wierzchowca. 

• Gardziel – kanion odkryty przez osadników trzysta lat temu i od tego czasu przysparzający o więcej pytań, niż odpowiedzi. Pokryty dosyć bujną, niespotykaną w pozostałych częściach Krainy roślinnością, przecinany przez małe strumyki, drobne wodospady i jaskinie skrywające niepoznane jeszcze stwory. Unosi się nad nim zielona łuna pochodząca od znajdującej się w nim skały o tajemniczych właściwościach – cyprnaitu. 

• Gęstwina – teren pełen borów i lasów mieszanych, pełen zwierzyny, wysokich drzew i cienia, który te przynoszą. Rejon traperów, myśliwych, drwali oraz... niedźwiedzi. 

• Góry Hanower – to tu znajdują się najwyższe ze szczytów, jak i najpotężniejsze, choć w większości przypadków opuszczone kopalnie. Jedyna jeszcze działająca znajduje tuż obok Fairsnag; pracujący w niej górnicy szepczą jednak cicho o niestabilnościach oraz o jednym, konkretnym i bardzo dużym niebezpieczeństwie czającym się w jej szybach. 

• Góry Niskie – opanowane przez obozowiska badaczy, włóczęg szukających przygód i kłusowników, wszystkich czających się na tajemnice Gardzieli. Podobno najbardziej malowniczy z obszarów Krainy, spotkać w nich można najpiękniejsze wodospady, oczka wodne i wspinające się ku niebu pomarańczowe skały. Niektórzy wspominają, że pochowana jest w nich masa skarbów, ale dla większości mieszkańców są to jedynie nic niewarte plotki. 

• Nowy Brzeg – miejsce, od którego wszystko się zaczęło, jak i miejsce, w którym wszystko się dzieje. Trudno nie spotkać żywej duszy, przejeżdżając przez Nowy Brzeg. Obszar wielu okazji, o ile potrafi się dobrze szukać, kraina obietnic, nadziei i szans na nowe życie – o ile nie jest się mutantem. W rzeczywistości jednak jest to okropnie skorumpowany rejon.  Leży w nim jedno z trzech większych miast, znajdujące się nad największym i najistotniejszym jeziorem Krainy: Melipawa Lake. 

• Preria Arnto – wielu farmerów i kowbojów protestowało przed poprowadzeniem torów kolejowych na wskroś tego regionu, ostatecznie jednak nikt nie przejął się ich, jak się okazało, cichym skomleniem. Preria wypełniona jest polami uprawnymi, zielonymi pastwiskami i spokojnym bydłem, które podróżuje po niech w poszukiwaniu pożywienia. 


WIĘKSZE OŚRODKI MIEJSKIE

• Blisstown – największe z trzech miast z najwyższymi budynkami i najdroższym alkoholem. Zdecydowanie rozwinęło się najszybciej z całej trójki, aktualnie jego głównym środkiem zarobku jest hazard, wycieczki po Melipawa Lake oraz przekazywane z dłoni do dłoni łapówki, na które praktycznie każdy przymyka oko. Miasto nadziei w rzeczywistości będące dziurą o wątpliwej moralności jej mieszkańców. 

• Armadillo Springs – spokojne, życie w nim toczy się powoli, choć cały czas do przodu. Pomimo dosyć dużej wielkości, każdy zna każdego: młodzi zazwyczaj opuszczają je dosyć szybko, chcąc szukać szansy na wielką karierę w Blisstown. Jedno z ostatnich miejsc, w którym uzupełniają zapasy osoby wybierające się do Gardzieli. 

• Saint Thomas – ciemne i deszczowe, stukot kropli wody o dachy i szyby słychać tutaj praktycznie bez przerwy. Rządzone twardą ręką przez dosyć niskiego burmistrza, który od kilku lat próbuje dowiedzieć się, co się dzieje z zatrudnianymi przez niego szeryfami – ci, po miesiącu od objęcia stanowiska, rozpływają się w powietrzu i nigdy nie wracają. A jednak bez przerwy znajdują się nowi odważni do podjęcia próby i przypięcia złotej gwiazdy do swej koszuli. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz